Quality and Accreditation Process Presented to Students in the Department of Cinema and Television

Bölüm Kalite ve Akreditasyon Komisyonu Öğrenci Temsilcisi ve 3. sınıf öğrencisi Fatih Karaca, bölümün 1., 2., 3. ve 4. sınıflarına ayrı ayrı gerçekleştirdiği sunumlarla öğrencilerle bir araya gelerek kalite ve akreditasyon sürecini anlattı.

Sunumlarda, kalite kültürünün üniversite ve bölüm ölçeğinde ne anlama geldiği; akreditasyon sürecinin yalnızca “resmî bir belge” olmaktan öte, ders içeriklerinden ölçme–değerlendirme yöntemlerine, staj ve uygulamalı çalışmalardan mezun izleme süreçlerine kadar pek çok alanı doğrudan etkilediği vurgulandı.

Fatih Karaca, öğrencilerin bu süreçte yalnızca “izleyici” değil, aynı zamanda aktif bir paydaş olduğunun altını çizerek;

-Ders ve ders dışı etkinliklere dair geribildirimlerin,

-Anketler, toplantılar ve komisyon çalışmaları yoluyla iletilen görüşlerin,

-Mezuniyet sonrası deneyimlerin

bölümün kalite iyileştirme çalışmalarında belirleyici olduğunu ifade etti.

Öğrencilere, bölümün kalite ve akreditasyon yol haritası, komisyonun işleyişi ve öğrencilerin bu yapıya nasıl dâhil olabileceğine dair örneklerle açıklamalar yapıldı. Ayrıca, program çıktılarıöğrenme hedeflerisürekli iyileştirme anlayışı ve öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı gibi kavramlar, Sinema ve Televizyon alanından somut örnekler üzerinden ele alındı.

Her sınıfla ayrı ayrı yapılan buluşmalarda öğrenciler; ders içeriklerinin güncellenmesi, uygulama derslerinin sayısının artırılması, sektörel iş birlikleri ile atölye ve söyleşi gibi faaliyetlerin kalite sürecindeki yeri konusunda görüş ve sorularını paylaştı. Öğrencilerin yoğun ilgisi, bölümde kalite ve akreditasyon konusunda farkındalığın giderek arttığını gösterdi.

Gerçekleştirilen sunumlar, Sinema ve Televizyon Bölümü’nde yürütülen kalite ve akreditasyon çalışmalarının, öğrenci katılımını merkeze alan şeffaf bir anlayışla sürdürüldüğünü ortaya koyarken; öğrencilerin sürece aktif olarak dâhil olmasının önemini bir kez daha hatırlattı.

Release date: 25 November 2025 Tuesday